Hallå igen..

Jag vet att jag har varit dålig på att blogga sen jag åkte till Hawaii (fick ju en del gjort innan). Jag hade det helt underbart där och i Los Angeles i alla fall! Men sen kastades man rakt in i allt arbete igen och jag har inte mycket fritid över till bloggen. Försöker läsa ut boken Borta med vinden, vilket inte går så då jag har halva boken kvar, ca 500 sidor, och den måste lämnas tillbaka om en vecka.. I samband med det så måste jag julhandla till mamma, pappa och syster då paketet måste skickas till Sverige den här veckan för att hinna fram innan jul. Jag och de andra fotade massvis på Hawaii och jag har inte ens hunnit gå igenom en tredjedel av alla bilder än.. Ska försöka lägga upp ett album på facebook när jag får tid över.


Tobias, Emelie, jag och Hanna på en katamaran på väg tillbaka efter att ha snorklat
med massa vilda delfiner på Hawaii



Jag är högt uppe på klätterväggen

Lite uppdatering: Jag hade en rolig och fullbokad helg med besök på IKEA med alla fyra värdbarnen, inomhusklättring med tre au pair-tjejer och födelsedagsfest på lördan, och på söndan besökte jag Martin Luther King Jr Memorial Center med tre andra au pair-tjejer och hade clustermöte med tre cluster uppe i Westin Peachtree Plaza där jag åt en dyr cheesecake på 11 dollar (var ändå bland det billigaste på menyn) och såg utsikten över hela Atlanta. Var där kl 16 så fick se både under dagsljus och när det blev mörkt så var coolt. Restaurangen ska snurra runt så att man ser ut över hela stan, men vi hade otur för just denna dagen så var den under reparation så vi satt still på ett ställe, lite tråkigt med tanke på att jag nog aldrig åker upp dit igen.


Jag och de tre tjejerna jag även var vid Luther-centret, uppe i Peachtree Plaza


Tjejgruppbild på festen

Idag var jag på Perimeter Mall med Marleen och letade julklappar udner min rast på dan. Var kul att träffa henne igen, har inte blivit av på länge. Och var kul att komma till det shoppincentret där jag inte vart förut, det var stort och hade många bra butiker. Förra veckan köpte jag lite julkappar och födelsedagspresent till au pair-tjejen och då åkte jag till Cumberland Mall där jag heller aldrig vart förut. Det var också bra, men lite mindre än Perimeter.

Min syster åker hem från Santa Barbara om en vecka, vilket känns konstigt. Tänk vad snabbt tiden går, hon har varit i USA i 11 månader och har gått klart alla sina kurser på skolan nu. Kommer sakna att ha henne i samma land, men är jätteglad att vi ändå träffades tre gånger under året. Hon kommer nu få träffa mamma och pappa igen och även fira svensk jul. Jag kommer sakna att vara med, men ser också fram emot att fira jul i USA, vi ska nog till Greenville till deras mormor.

Jag har skickat in papper på att förlänga mitt au pair-år med 6 månader, vilket innebär att jag inte kommer hem förrän 21 september nästa år, men är inte helt säker på hur det blir. Är stor chans att jag åker hem i mars som planerat, ska vara en riktigt bra värdfamilj som får mig att stanna. Har faktiskt fått hela tre intresserade värdfamiljer bara under en vecka då min ansökan varit ute, så bådar ju gott på det sättet i alla fall. Deadline på att ha bestämt mig/matchat är 17 januari, så får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kom heeeeeeem, vi börjar om igen.. :D

Hehe, nej men det är klart du ska stanna om du tycker att det är värt det! Men om du kommer hem som planerat i mars så vet du vem du ska boka in en catch-up date med först.. ;) <33

2011-12-07 @ 18:50:47
URL: http://sadusara.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja det var mycket på en gång. Glad att du trivs men saknar dig!

2011-12-07 @ 21:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0