11 sep

Söndagen 11 september var det 10 år sedan terrorattacken mot World Trade Center. Jag funderade på att följa med familjen till kyrkan, då det förmodligen skulle vara en speciell gudstjänst om det, men valde att stanna hemma och titta på nyhetskanalerna på tvn om det istället. Zappade mellan 5 olika kanaler, alla hade specialprogram om det; America Remember 10 years later. Kändes som det var en viktig och historisk sak att titta på och kändes extra speciellt när jag faktiskt är i USA.


Tv-bild på Ground Zero


Hjärtat av flaggorna med korset

Efter att ha skypat med mamma och pappa i en timme så åkte jag och kollade på killarnas förra skola där de hade satt massa amerikanska flaggor i form av ett stort hjärta med ett kors i mitten för att hedra de som dog i attacken. Körde även och kollade på guvernörens hus som hade flaggorna på halvstång och tittade lite närmare på artisten Ushers förra hus. Alla dessa byggnader är väldigt nära mitt hus, känns kul att Usher bott där.


Guvernörens hus


Ushers hus

Jag jobbade från kl fem på kvällen och fixade middag till killarna. Vi var sen utomhus och lekte i en timme och spelade massa tennis (plastracket, och linor som nät). Fick dem i säng innan jag slutade kl åtta. Jag tittade på tv-program om 11 sep igen i över 1½ timme på kvällen och höll på att kolla igenom massa kurser på skolan Emory samtidigt.


Närbild på amerikanska flaggorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0