Barnyard party

Jag vaknade tidigt och satt vid datan ett tag, skypade bla med mamma, innan jag gick upp och åt frukost. Skypade även med pappa ett tag innan jag senare åkte iväg med värdmamman och den yngsta killen till en födelsedagsfest. Jag var fortfarande ledsen att kursen ställts in, men jag var i alla fall glad att jag kunde följa med dem på festen istället. Det skulle nämligen vara ett kalas med bondgårdstema, hos en liten tjej som fyllde 2 år.


Den goda buffén


Födelsedagstårta och -cupcake

Min kompis Bruna är au pair hos dem nu så var kul att träffa henne igen också, var ett tag sen sist. De hade en stor och god lunch/snackbuffé med bla frukt, grönsaker och kakor. Vi satt utomhus på baksidan och åt vilket var skönt då det var varmt och soligt. Sedan fick allihopa gå ut bakom huset där de hade satt upp en hage med massa djur. Känns så kul att de alltid satsar stort på barnkalas i USA. De hade även dekorationer, tallrikar mm samt specialbeställd tårta med bondgårdstemat.


Bruna utklädd som cowgirl för att passa in i temat


Jag ligger i solstolen vid poolen med min tårtbit och njuter


En anka och en kanin

Alla fick gå in i omhängnaden med djuren, var som ett petting zoo. De hade en minigris, getter, får, ankor, hönor och söta kaniner. Jag som älskar djur tyckte det var lika kul som alla barnen verkade tycka. Vi fick även mata djuren med pellets. Sedan blev det dags för tårtan och födelsedagssång för lilltjejen. De har en pool på baksidan också och några av de lite äldre barnen hoppade i och badade. Min lilla kille var lite avundsjuk och ville också bada, men vi hade inte med oss badkläder. Vi åkte hem vid halv två.


Inhängnaden med djuren



En höna och minigrisen


Jag håller i den söta kaninen


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh minigrisar är ju så SJUKT gulliga!! :)

2011-11-14 @ 08:54:08
URL: http://sadusara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0