Basic Drawing

Måndagen jobbade jag som vanligt. Gick ut på en promenad i området med den yngsta killen och hunden i en timme. Sedan hoppade vi länge på trampolinen. På rasten kollade jag upp kurser igen och blev att jag anmälde mig till Basic Drawing klass på Savannah College of Art and Design (SCAD). Den var redan samma kväll och var egentligen full, men eftersom jag ringde dit så var de snälla och lät mig anmäla mig.

Problemet var att man behövde material till kursen, vilket jag inte hade. Så skyndade iväg och letade på en pappersaffär och ett annat ställe, men de hade inte det jag behövde. Men än en gång var de på skolan snälla och sa att jag kunde låna ikväll, och köpa till nästa vecka. Kom precis hem till att jag skulle jobba igen. Gjorde läxor med killarna innan jag fick sluta redan 16.45 för att ha tid att åka till kursen. Jag kom dit tidigt och gick runt och kollade runt en del i skolan, den hade jättecool inredning.

18.30 började kursen och vi var ca 15 pers. Läraren är en jätteduktig tecknare/illustratör och han visade en del av sina alster och sa massa tips och instruktioner till oss. Han har bla formgett Kellog's Cornflakes, med den gröna tuppen. Vi började inte rita förrän framåt åtta och gjorde då stilleben av först en boll och sen en kaffekopp. Hade stora ritblock mot stafflier och målade med charcoal-pennor. Kursen slutade 21.30 men blev att jag stannade kvar en extra kvart. När jag kom hem tittade jag på ett avsnitt av Make it or break it och kom i säng 23.20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0