Footballgame

På torsdagseftermiddagen (1 sep) skjutsade jag två av killarna till pianolektionen och fortsatte direkt till den äldstas skola. Jag kom lite tidigare vilket var tur för då hann jag stå och titta på en footballmatch som precis började nere på fotbollsplanen. Det var den första footballmatchen jag sett och det var kul, de hade sina uniformer med stora skydd under och det var även cheerleaders som hejade på med sina pom-poms.


Motståndarlaget springer in på planen, genom stora 'bannern' som cheerleaders höll upp


Cheerleaders med sina pom-poms

Stod först bara vid stängslet nära bilen, men gick sen bort till läktaren och kollade. Det var riktigt varmt i solen! Förstår inte hur de kan spela i sån värme, jag svettades bara av att stå och titta, fatta hur dom har det när dom springer runt och har alla skydd och kläder på sig. Hann titta i en halvtimme innan killen var klar och vi åkte tillbaka till pianostället och hämtade upp de andra. Hem för middag och läxläsning. Sedan spelade vi svenska kortspelet Löjliga Familjen vilket var kul. Försökte lära dem de svenska orden på yrkena. Det var lite svårt i början och tog ett tag innan de fattade allt.


Redo att börja spela!



Stora footballplanen med alla spelare och cheerleaders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0