Labor Day

Söndagen 4 sep var jag hemma och gick igenom bilder, gjorde collage och skypade med Patrik i knappt en timme. Jag skypade väldigt länge, i 2h och 35 min, med mamma och pappa då jag behövde hjälp med att försöka välja kurser. Var riktigt svårt både att välja vilka jag ville gå, hur många credits de var, att det skulle funka med mitt schema mm. På kvällen tittade jag på första Rosa Pantern-filmen med hela familjen.

Måndagen började jag jobba lite senare igen, vid 07.30. Det var Labor Day i USA vilket är en högtid och alla barnen var lediga från skolan. Det är ungefär som 1 maj i Sverige och celebrates the economic and social contributions of workers. Jag var ju dock inte ledig utan skulle ta hand om alla killarna. Vi spelade Twister i en halvtimme vilket var både kul och ansträngande. Jag och den äldsta killen slog typ knut på oss själva men tog lång tid innan vi ramlade.

Sedan åkte vi till the Y för att bada i inomhupoolen. Men när vi höll på att byta om så gick strömmen och allt stängdes ned. Det var blåsigt och regnigt ute och vi hade ingen aning om hur länge det skulle dröja innan de öppnade upp anläggningen igen. Men efter knappt en halvtimme så gick strömmen igång igen som tur var och vi kunde gå ner till poolen.


Simbassängen

De äldsta killarna lekte i den djupa delen och jag var mest med den yngsta i den grunda delen/i trappan. Sedan gick jag även och satt i bubbelpoolen ett tag (enligt killarnas önskan) vilket var riktigt skönt och killarna gav mig lite massage. De tyckte det var roligt med alla bubblor och satt vid kanten, då de var för små för att gå i. Efter en timme i poolen så gick vi och duschade och åkte hem och åt lunch innan jag slutade kl tolv.


Stora bubbelpoolen


Det dåliga vädret blev till tornadovarning, men som tur var så kom den aldrig till oss. Det var jättekonstigt med vädret, då det hade varit ca 35 grader varmt hela tiden innan och nu plötsligt ändrades till 15-19 grader, mulet och regn från mån-ons, för att sen bli varmare igen.

Jag skypade med mamma och pappa i nästan en timme på min rast om kurser och arbetstimmar. Började jobba igen kl tre och vek tvätt och lekte med killarna, spelade bland annat kortspelet Cheater. De tre yngsta lekte med stora bokstavsplattor och en av dem satte ihop en hel matta med mitt namn i mitten, gulligt :) Slutade redan kl fem och på kvällen tittade jag på dansfilmen Stomp the yard.


Bokstavsplattorna; 4 (for) Angie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0