Peachtree Plaza och Metro Café

Efter födelsedagsfesten så var jag hemma och skypade med Patrik ett tag och sen blev det även skype med mormor, morfar och morbror Jörgen. Jättekul och oväntat! Jag kollade igenom massa kurser igen och försökte komma fram till nåt men gick inte så bra. Jag började bli riktigt trött på allt väljande av kurser, det gick åt så mycket tid till det.. Jag skypade med mamma och pappa igen, de försökte verkligen vara där och hjälpa mig hela tiden.

Halv sex kom au pair tjejen Orkide och hämtade upp mig, med Alicia i bilen också. De var lite sena och vi åkte in till midtown och försökte hitta parkering vilket inte var så lätt. Vi ville nämligen gå till Piedmont Park där det skulle vara någon slags glassfestival. Men när vi äntligen hade parkerat i ett parkeringshus som var ganska nära parken så hade klockan hunnit bli ganska mycket och vi skulle möta några andra tjejer downtown. Plus att vi inte sett något i parken när vi körde förbi så verkade ändå som glassfestivalen var slut.. Kändes tråkigt. Man fick parkera typ 10 min gratis och vi försökte skynda ut, men kom ut en minut för sent så behövde betala. Helt ovärt när vi inte ens gått till parken.

Vi körde och parkerade i ett annat parkeringshus och stod och väntade på de andra tjejerna, som vi inte såg nånstans. Det fanns tre ingångar till byggnaden där vi skulle mötas och visste inte om vi stod vid samma så gick runt och kollade. Hade inte träffat dem förut och hade bara ett telefonnummer där ingen svarade. Visste inte riktigt vad vi skulle göra. Var rädda att de redan gått eftersom vi var lite sena. Stod och väntade i 25 min innan de äntligen kom tio över sju. Var tre tyska tjejer; Lisa, Eileen och Larissa. Kvällen hade alltså inte börjat så bra, men det skulle ändras till det bättre!

Efter lite velande vad vi skulle börja göra, så blev det att vi åkte upp i Westin Peachtree Plaza. Vi hade först tänkt äta middag där men det var jättedyrt. Så vi åkte upp för att kolla på utsikten, vilket kostade 5 dollar. Det var 72 våningar upp och det var riktigt coolt att se. Det är en rund hög byggnad och precis över restaurangen så är det ett våningsplan där man kan gå runt och kolla på utsikten. Man såg över hela Atlanta, med massa byggnader och det blev mycket fotande. Vi kom lagom till att se solnedgången så var jättefint.

Efter ett tag åkte vi ned och försökte bestämma vart vi skulle äta. Blev att vi gick till Landmark Diner. Vi satte oss och började titta på menyn, men ångrade oss snabbt då det var helt folktomt och inge mysigt alls, helt upplyst och ljusgrön och orange inredning. Kändes inte så kul. Så blev lite pinsamt att gå ut igen, men så fick det bli. Vi gick tillbaka och valde att äta på Metro Café vilket direkt kändes så mycket bättre. Vi kom dit tjugo över åtta och en halvtimme senare kom även Leonie och Lena vilket var kul. Nu var vi ett stort gäng på 8 tjejer, alla tyskar förutom jag. Känns alltid lite dumt när de måste prata engelska när det bara är jag som inte förstår tyska..

Jag beställde en annorlunda rätt då det var tre italienska rätter i en. Lasagne, chicken parmagiana och pasta alfredo. Bra för mig som inte kunde bestämma vad jag var sugen på. De hade musik och karaoke på nedervåningen så var kul att lyssna på och skapade en härlig stämning. Kvart över tio gick vi ner dit till baren och stället blev lite som en nattklubb vilket var kul då vi ju är minderåriga här. Men vi fick vara där, kunde inte beställa dricka bara. Vi dansade en del, var mycket folk där. Tjejerna droppade av lite eftersom efter halv tolv, och sen kom tre andra tyska tjejer (Marleen, Francis och nya tjejen Wlada). Snackade lite med dem innan jag åkte hem med Alicia och Orkide efter midnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0