Playdate med tvillingar och tennislektion

Tisdagen började jag jobba kl 7 och fick iväg killarna till skolan. Klockan tio åkte jag och lillkillen hem till min au pair kompis Carina för en playdate med hennes värdbarn som är lika gamla som min kille. Hon har hand om två tjejer, tvillingar. Barnen var väldigt blyga i början, men efter ett tag lekte de massa i deras lekrum och vi gick även utomhus och lekte. Vi blåste massa såpbubblor med dem vilket de tyckte var kul. Playdates är jättebra, både för den yngsta att träffa kompisar, för mig att träffa au pair vänner och för att det alltid är lättare att ta hand om dem när de har någon att leka med. Vi åkte hem vid kvart i tolv och åt lunch innan jag slutade.

Jag anmälde mig till en tenniskurs på Emory University, satt vid datan, och kollade igenom bilder på rasten. Började jobba igen kl tre, gick ut till bussen och hjälpte till med läxorna. Den äldsta killen läser kinesiska i skolan så han lärde mig en del ord och siffror vilket var kul. Sedan blev det pianospelande och middag och gjorde killarna redo för läggdags. Kollade på America's got talent på kvällen och röstade (är gratis att rösta på datan).

Onsdagen, 14 sep, började jag redan 06.15 och fick killarna redo för skolan. Mamman skjutsade nämligen den äldsta killen till flygplatsen, då han skulle på skolresa til Washington DC, lyxigt värre. Blev lego, hopprep och massa pussel med den yngsta innan vi åkte till lekplatsen kvart i tio och var där ända till lunchtid. Satt ute med datorn på rasten och fixade med massa olika saker. Blev läxor och piano som vanligt när killarna kom hem från skolan.


Tennisplanerna

Jag åkte hemifrån 17.10 till Emorys Clairmont Campus, vilket ligger ganska långt ifrån. Ska egentligen ta 25-30 min att köra, men pga att det är miljoner trafikljus längs vägen och att det var rusningstrafik så tog det jobbigt lång tid.. Tog även ett tag innan jag hittade vart jag skulle parkera på campuset så kom inte till tennisplanerna förrän 18.40, tio min efter att kursen börjat. Vi skulle vara 12 pers i klassen. Vi lärde oss grunderna i tennis, jag spelade med en som hette Tom och sen spelade vi även dubbelmatcher i slutet. Var riktigt kul att äntligen spela tennis igen. Lektionen slutade 20.00 och jag åkte hem och tittade sen på seriestarten av America's Next Top Model All Stars. De har valt ut typ alla av de tjejer som jag gillat minst från tidigare säsonger, alla dramaqueens.. Men är kul att titta på modelluppdragen de ska genomföra.


Jag redo att spela tennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0