Tennis, Pero's och Cheesecake Factory

På fredagen skulle inte den minsta till pre-school men mamman ville inte räkna timmarna som jobb för mig så jag skulle lämna in honom på The Y:s daycare, och vara där och träna själv. Jag hade tyckt att det var helt okej om det inte vore för omständigheterna. Jag hade fått en inbjudan till en födelsedagsbrunch hos en au pair-kompis kl 10, precis när jag skulle vara på the Y. För även om jag inte jobbade och tog hand om honom så kunde jag ju inte göra annat än att träna, jag var ju tvungen att vara där.


Francis redo att spela tennis

Dessutom så hade de inga klasser just den dagen och under helgen då de höll på att lacka om golvet i den salen. Och ville inte direkt gymma i två timmar. Så kändes ganska surt. Men jag försökte göra det bästa av situationen och det slutade bra då Francis kom för att spela tennis med mig. Hon hade varit på brunchen innan så blev dock lite sen, kom inte förrän 11.20. Jag tränade lite i gymmet innan och stod sen ute i solen och väntade på henne. Vi spelade tennis i en timme och pratade en hel del och vi hade det riktigrt kul, även om vi inte riktigt var på topp gällande tennisspelandet. Halv ett var jag tvungen att hämta upp lillkillen och åka hem för lunch.


Jag med tennisracket när vi satt och vilade lite i skuggan

När jag var utomhus ett tag när vi kommit hem så kom grannen över och pratade med mig. Han hade tydligen vuxit upp i huset bredvid och nu bodde hans dotter där. Intressant att lyssna och han tyckte det var kul att höra vem jag var också, från Sverige mm. Eftermiddagen blev lite annorlunda då städarna inte skulle komma för att hjälpa till och den äldsta inte hade cross country efter skolan. Så jag väckte minstingen från sin nap och åkte och hämtade den äldsta. Eftersom skolbussen skulle komma samtidigt så hade jag bestämt med grannarna att de skulle ha en playdate hos dem, annars hade det inte funkat. De har två söner i ungefär samma ålder. När vi kom tillbaka så hämtade jag hem alla barnen till mig då de ville leka i vårt hus också. Så hade alltså 6 killar jag skulle ha ansvar för.


Pero's restaurant

Vi var i källaren och de spelade trummor, piano och sjöng karaoke, de startade ett litet band. Sedan var vi utomhus i en halvtimme och de lekte i skogen i bortkanten av trädgården. Gick hem med de andra barnen tio över fem och då åkte jag med alla mina killar till en restaurang för att äta middag. Det blev Pero's, en italiensk restaurang. Jag valde en pizza där man kunde välja själv vad man ville ha för topping så blev en liten mix mellan Hawaii och Mexicana, med köttfärs och ananas. Smakade faktiskt riktigt gott. Det var både utmanande och kul att vara ute på restaurang själv med alla killarna. Lillkillen lyssnade inte så bra. Blev lite pinsamt när vi skulle betala då pengarna jag fått från mamman inte räckte till att ge tillräckligt med dricks.. Men men. Vi kom hem kl sju och då blev det badning, och lite mer Löjliga Familjen-spel. När de yngre hade lagt sig så spelade jag Cluedo med äldsta killen vilket var kul.


Jag med min pizza som jag fick på ett högt silverfat :p


Värdföräldrarna skulle vara hemma 21.00 och jag skulle åka iväg till Cheesecake Factory med några tyska tjejer. Men flyget blev försenat och det slutade med att de inte kom hem förrän 22.15. Jag var inte så glad och fick dessutom inget svar när jag ringde tjejerna så var inte ens säker på om de var kvar. Men jag chansade och körde dit i alla fall, ville inte att hela kvällen skulle bli bortkastad.


Natascha, Lena och jag

Som tur var de kvar, även om de nästan ätit klart. Men vi satt kvar och jag beställde en Cheesecake med vit choklad och blåbär vilket var mycket gott. Jag var där med Marleen, Leonie och två tjejer jag inte träffat förut; Natascha och Lena. Var mycket trevligt och jag blev på bättre humör igen. Satt och snackade ända till midnatt.


Min cheesecake


Gruppbild; Leonie, Marleen, Natascha, Lena och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0