Gigi's cupcakes och vattenpipsbar

Torsdagen 8 sep var jag på lekplatsen med den yngsta i 1½ timme. Gick även runt och kollade nere vid baseballfälten. Vi åt lunch när vi kom hem och jag slutade 12.30. Jag satt ute på baksidan med laptopen och sen pratade jag i telefon med Johanna och Johanna som nu bor och pluggar i Los Angeles, vilket var kul. Jag ska åka dit nu på onsdag 16 okt, och sova där innan jag flyger vidare till Hawaii på torsdagen. Kommer tillbaka fredagen efter och ska då stanna i två dagar hos Johannorna igen, jag är så excited, det kommer bli en underbar resa!! :) Och så roligt att träffa dem igen, och min syster som jag ska till Hawaii med (plus två av hennes vänner).


Baseballfältet

Jag började jobba tre igen och byggde tågbana med den yngsta innan vi gick ut och väntade på skolbussen. En timme senare åkte jag iväg med de tre yngsta till pianostället. Minstingen lekte och de andra spelade en halvtimme var och gjorde läxor i väntan på den andra. Blev pizzamiddag och sen läxläsning, slutade 19.45.


Francis smakar sin cupcake

Även fredagen var vi och lekte på lekplatsen i över en timme. Var härligt ute i solen. Lade honom för nap efter lunchen. Efter att jag slutat så gick jag till Francis hus och vi åkte iväg med hennes bil in mot Buckhead. Hon skulle köpa en ny billig mobil att ha under sista dagarna i USA, då hennes år i familjen snart var över.


Några av Gigi's många olika cupcakes

Blev att vi körde runt i typ en timme då hon inte hittade affären hon skulle till. Kollade till slut i en annan men där hade de inte rätt modell. Så gav upp och åkte till Gigi's cupcakes, dit vi inte kom förrän 14.00. De hade massa olika cupcakes med onyttig frosting. Var lite svårt att välja med blev tillslut en White Midnight Magic Chocolate Chip för mig, chokladmuffins med creamcheesetopping. Vi satt utomhus och åt dem och pratade, mysigt.


Jag med min cupcake

Hem lagom till att jag började jobba igen. Direkt när killarna kommit hem med skolbussen så åkte vi och hämtade den äldsta i skolan. Jag försökte ringa runt till alla au pair tjejer för att försöka få med mig någon på Drawing Atlanta-kursen jag skulle gå dagen efter, då den skulle ställas in om ingen mer anmälde sig (vi var bara två pers). Tio över fem åkte jag med alla killarna till utomhuspoolen. Det var nästan inga folk där och vattnet var ganska kallt. Det var i slutet av säsongen. De äldre killarna träffade några kompisar som de lekte med, men de var knappt i vattnet alls. Vi åt middag där innan vi åkte hem kvart över sju.


Fina blomrondellen precis innan man svänger till poolen


Jag kollade min mejl och hade tyvärr fått mejl att kursen verkligen skulle ställas in, vilket gjorde mig ledsen, jag ville verkligen gå den för man skulle åka runt i Atlanta och titta på och måla kända platser och byggnader, och jag behövde börja att få ihop mina credits. Jag hade anstängt mig mycket med att försöka få med mig någon mer, men är ganska svårt när det är precis dagen innan. Jag ville inte bara sitta hemma under kvällen så frågade några tjejer på facebook och blev sen att jag åkte iväg hem till en au pairs hus. Jag hade inte varit där förut och körde vilse. Inge kul när man inte har gps, kom inte fram förrän 21.15.


Stor lysande Coca Cola skylt som var utanför vattenpipsbaren


Coca Cola skylten i en annan skepnad, den ändrades hela tiden


Glada Sira med vattenpipan

Tjejen som bodde där hette Patricia och även Sira och Susanne var där. Vi var i hennes rum och snackade och gick sen ut på en kort promenad med hunden. Sedan kom även au pairen Bine. Alla var tyskar och jag hade bara träffat Susanne förut. Vi var faktiskt på orienteringskursen i Connecticut tillsammans, så är lite kul att vi nu träffas igen.


Susanne i ett rökmoln

Jag var ganska trött och hade tänkt mig en filmkväll men det blev att vi åkte in downtown då de vill gå på en vattenpipsrestaurang. Det tog ett tag att hitta rätt och parkera så var inte där förrän tio i elva. Stället hette Anatolia Cafe & Hookah Lounge. Det verkade vara ett populärt ställe för var fullsatt.


Hookah lounge


Inne på stället, med coolt tak

De beställde in en vattenpipa och jag provade några bloss. Har aldrig testat att röka vattenpipa förut, och kan inte direkt säga att jag gillade det. Men vi hade lite roligt med rökmolnen vi blåste. Pga min bilcurfew (att bilen måste vara hemma) kl tolv så kunde jag tyvärr bara vara där i trekvart. Bine och Sira var snälla att följa med mig till bilen. Det hade varit en spontan och annorlunda kväll.


Bine, jag, Susanne och Patricia vid vattenpipan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0